Can you remember who you were, before the world told you who you should be?

Conform statisticilor, copiii români se nasc cu o inteligență foarte mare, într-o proporție de două ori mai mare decât în restul lumii.
Datorită faptului că sistemul social în care trăim este haotic și a suferit, în ultimele decenii, transformări drastice, copiii români cresc cu o capacitate uluitoare de adaptare, sunt creativi și inventivi. Din păcate, în școală li se retează rapid aripile și li se reprimă abilitățile / calitățile native. Ei sunt nevoiți să se adapteze “Regimului Nazist al Educației”. În școală ei trebuie să respecte reguli absurde și formale, de multe ori abuzive, să învețe în mod automat definiții inutile și depășite, să intre într-o competiție inutilă cu ceilalți, și să se conformeze unor norme rigide de uniformizare.
Cei care se adaptează cel mai bine sunt premianții. De cele mai multe ori însă, nu ei vor fi adevăratele valori ale societății și cei care vor putea găsi soluții, schimba în bine Lumea și gestiona situațiile existente.
Copiii cu adevărat geniali sunt de obicei acei copii care se împotrivesc sistemului actual și rămân diferiți, urmându-și misiunea proprie, în pofida marginalizării și ridiculizării… Sunt cei care deranjează orele plictisitoare, intră în conflict cu profesorii tiranici/incompetenți și creează singuri conflicte menite să îi stimuleze intelectual. Pedepsiți, umiliți, exmatriculați, ei sunt acei copii care, îndrumați în mod corespunzător, potrivit caracteristicilor lor și nevoilor lor specifice, vor schimba viitorul.
Imaginați-vă cum ar fi arătat lumea de astăzi dacă nu ar fi existat acești toți foști „copii problemă” precum Thomas Edison, Albert Einstein, Louis Pasteur, Henri Coandă, Graham Bell, Steve Jobs și toți ceilalți asemenea lor?!…
Masa mare de copii inteligenți intră într-un program de auto-protecție. Se adaptează cerințelor societății atât cât este necesar pentru a supraviețui , a da satisfacție părinților și profesorilor, ferindu-se de critici și judecăți. Ei, cel mai adesea, își creează propria lume imaginară unde pasiunile, creativitatea și inteligența lor pot prinde aripi, în mult mai mică măsură însă decât dacă sistemul le-ar oferi cadrul necesar optimei și echilibratei lor dezvoltări. Îi vedem uneori cu privirea pierdută, izolați în vise mai frumoase decât realitatea pe care o trăiesc…
Părinți bine intenționați, dar greșit informați, asistă conștiincioși, resemnați, la spălarea creierului copiilor lor.“Pentru a crește frumos, copiii au nevoie să fie tratați cu omenie!” spune profesorul Colceag. „Au nevoie să fie respectați, iubiți și încurajați să își găsească propriul drum, propriul adevăr, propriul potențial.Toți copiii din zilele noastre sunt geniali, dar în domenii diferite, trebuie doar să îi ascultăm și să îi sprijinim.” Educația nu este doar repetiție și învățare mecanică. Este cunoaștere, descoperire, experimentare, entuziasm, inventivitate! Avem nevoie de profesori cu har, cu suflet și pasiune. Avem nevoie de oameni inteligenți, integri și puternici, cu voința de a schimba mentalitatea în Educație.
Nu va fi ușor, ne vom lupta cu sistemul, dar vom lăsa o urmă pe pământ pe care copiii noștri vor putea păși fericiți.

Comments